Jeg sitter i et selskap.
Det er mange rundt bordet.
Smilet er påklistret og høflighetsfrasene renner ut som på autopilot.
Et spørsmål kommer og svaret er selvsagt.
Jo takk det går bare bra.
Joda jeg trives så godt på jobben.
Jeg lyver.
Det er ikke sant.
Men jeg klarer ikke si noe annet.
Bedraget har pågått for lenge.
Jeg sier jeg har det bar for jeg tror at det er det folk vil høre. De vil ikke høre om mine problemer.
Hvem intresserer seg for det.
Jeg bryr meg ikke selv engang.
Jeg fortjener ikke bedre.
Inni meg bobler det.
Jeg klarer ikke konsentrere meg.
Sitter i min egen verden.
Vil ikke være der.
Vil ut.
Bort.
De prater om været.
Om en nyhet på tven.
Jeg henger ikke med.
Hvorfor prater de om det, det betyr jo ingenting.
Ikke sånn egentlig.
Jeg vil skrike.
Høyt.
Hør meg, se meg.
Men det kommer ingen ord.
Jeg sitter og prøver å gjøre meg liten.
Jeg vil ikke ha oppmerksomhet.
Ingen spørsmål.
Jeg krummer ryggen og synker ned i stolen.
Snart.
Snart kan jeg dra herifra.