Stikkord

Den røde kofferten ligger på senga. Åpen. Klar til å fylles med klær som skal rekke til søndag. I morgen tidlig reiser jeg til Trondheim. Jeg har ikke vært der siden jeg flyttet for 3 år siden. Det kribler litt i magen bare ved tanken på å gå i gatene der igjen. Jeg skal møte venner, og min fine pappa som tilfeldigvis også er der.

Jeg har litt reisefeber. Jeg plukker fram det ene plagget etter det andre og vurderer om det skal i kofferten eller tilbake i skapet. Snart er den full.

Det er ikke en hvilken som helst reise jeg skal på. Det er ikke en helg bare til fornøyelser. Jeg skal på noen møter og jeg er spent på hvordan det blir.

Vet du at det finnes en forening som heter Blålys? Det er en landsforening for seksuelt misbrukte. I helga er det landsmøte, og dit jeg skal. Jeg har vært medlem der siden 2006 og etter en lang pause vil jeg engasjere meg litt igjen i et arbeid som er så viktig.

Det er dessverre ikke så mange som er aktive for tiden. Det er noen få flotte mennesker som har holdt hjulene i gang lenge nå, uten å få mye igjen for det. Det finnes et håp for at denne organisasjonen får leve videre. Det er lite, en allikevel, det er der. Jeg mener det er viktig med en sånn forening. Altfor mange har fått oppleve seksuelle overgrep og det er et behov for at noen kan kjempe for deres sak.

Dersom du vil støtte deres arbeid, gå inn på deres hjemmeside og bli enten støttemedlem, hovedmedlem eller du kan gi en pengegave.