Stikkord

,

Jeg er nettopp kommet hjem. Li er tilbake i barnehagen og det er litt hverdag igjen. Jeg kjenner allerede at jeg begynner å hente meg inn. Jeg kan puste lettere og tenke klarere. Etter at jeg hadde levert Li i morges, gikk jeg meg en lang tur. Helt alene. Jeg hadde med meg et kart og ville gjøre meg litt bedre kjent i byen. Tilslutt havnet i den beste shoppinggata jeg vet.

Lenge har jeg gått med en vinterjakke jeg ikke liker. Jeg kjøpte den i fjor da Li var liten og tok meg ikke tiden til å se om den virkelig passet meg. Jeg gikk med den i noen uker før jeg oppdaget at den ikke var fin på meg. Jeg følte meg stor og klumpete og fikk bare mange dårlige følelser da jeg hadde den på. Allikevel gikk jeg med den. Hver gang jeg gikk forbi et vindu eller et speil, kikket jeg, bare for å konstantere at den strammet alle steder der det ikke skulle. Jeg ble nedtrykt. Hver gang jeg møtte noen på gaten, så jeg bort eller i bakken. Hvis jeg møtte et blikk, tolket jeg det bestandig dithen at de så hvor stygg jeg var i den. Bare en sånn sak å kle seg i klær som man føler seg vel i, kan lett bli undervurdert. Det er viktig. Det betyr noe.

I dag har jeg gjort noe med det. Jeg har kjøpt meg en ny jakke som jeg føler meg fin i. Den andre svarte jakken skal bort. Jeg skal ikke ha den fremme sånn at jeg kan falle i fellen og ta den på igjen.

Har du mange klær du føler deg vel i? Blir det mange feilkjøp? Det kan være et tips å låne klærne med hjem hvis du har muligheten til det. Hvis ikke kan du ta med deg en god venn som du stoler på som du vet tør si sin mening. Når du står der foran speilet med den nye jakken på, føler du deg bra? Blir du glad? I morgen når du står opp, kjenn hvordan det føles å ha klærne på. Bli bevisst på din kropp og hva som passer deg. Det er en måte du kan ta bedre vare på deg selv….