Stikkord

, ,

Jeg er hjemme igjen. Li er levert i barnehagen og jeg har 5 timer for meg selv. 5 timer hvor jeg skal skrive, lese, rydde og lete jobb. Det er helt stille.

Hvor ofte tenker du noe positivt om andre? Du ser at noen er ekstra fin på håret, har lyttet til noe du hadde på hjerte eller at de har laget god mat. Det kan være hva som helst. Hvor ofte sier du da det til den personen? Jeg har oppdaget at det er ofte jeg ser mange fine ting med andre. Jeg leser fine blogger, noen som har lagt ut fine bilder eller har gjort meg glad ved å ringe og slå av en prat. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært inne på facebook for eksempel og sett at noen har skrevet noe fint eller gjort noe bra. Mange ganger er jeg på vei til å kommentere det og så begynner jeg å tenke at; nei det blir dumt, det kan jeg ikke skrive, jeg kjenner de ikke godt nok. Som om min mening eller mine ord ikke betyr noe. Men hvem blir ikke glad for å høre noen gode ord? Det spiller vel ingen rolle om det er en nær venn eller bare en bekjent eller hvem det nå er.

Jeg har en oppfordring til deg. Finn noe positivt å si til noen andre hver dag. Kanskje du kan begynne med to ting, til at du blir varm i trøya. Det kan både være til de aller nærmeste,  men også til de du ikke kjenner så godt. Kanskje flytter vi terskelen for at det også blir lettere for andre å gjøre det samme. Noen dager er det ikke så lett å se det fine med oss selv, så tenk om det var noen andre som kunne gjøre det for oss.