Stikkord

, ,

Jeg skriver til deg i dag. Jeg får en følelse av at du trenger det.

Hvordan er det med deg i dag da? Jeg ser at du er sliten, men det sier jeg ikke. Vil ikke fortelle deg hva jeg ser, men heller støtte deg slik at du selv kan fortelle meg hva du opplever i stedet.

Er du trist? Kjenner du gråten i halsen? Det er lov det. Gråt hvis du trenger det. Få det ut. Det hjelper mer enn å forsøke å holde det inne.

Hva er det du tenker på? Kjennes det motløst? Ja det gjør det i blant. Sånn er det. man kan ikke være positiv hele tiden, det er det ingen som er. Det er naturlig at det svinger litt. Du er ikke alene om det. Gi deg selv lov til å være nede og vit at det går over. Du sitter ikke fast, jeg lover. Du klarer å komme deg opp igjen. Når du er klar for det. Du er allikevel en positiv person, selv om det ikke føles sånn akkurat nå.

Hva trenger du fra meg? Vil du at jeg skal sette meg ved siden av deg? Kanskje stryke deg på ryggen? Det kommer til å bli bra igjen. Alt kommer til å bli bra. Bare hold ut litt til. Du er så bra akkurat som du er.

Tror du ikke på det? Nei men hør allikevel. Du trenger ikke tro det. Ikke enda. Men lytt. Du er bra akkurat som du er. Kanskje hvis jeg sier det nok mange ganger så kommer du til å tro på det til slutt. Jeg kan sitte her jeg. Og stryke deg på ryggen og fortelle deg hvor fantastisk du er. For du er det.

Kan du kjenne pusten din? Trekk pusten dypt. 5 ganger. Kan du kjenne at det er helt i orden å være deg? Kan du kjenne at alle dine følelser og tanker er helt i orden. Du er bra akkurat som du er, og jeg skal fortelle det til deg helt til du tror på det selv. Jeg lover.

