Det är sista dag i Göteborg. Som en hyllning till Sverige och stan skriver jag detta innlegg på svenska. Jag har bott här i over två år nu. Jag har upplevd mycket bra saker här. Jag har fått några riktigt goda vänner här, vänner som jag hoppas vill fortfarande vara i mitt liv. Jag har blivit mamma. Li är det största som har händt mig. Vilken underbar gåva. Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv, och innsett att jag är ganska stark ändå.
Samtidigt har det också vore en svår tid. Jag flyttat väldig långt från min familj och bort från mina vänner. Jag har i blant känt mig väldig ensam. Det har gjort att jag har varit tvungen att jobba för att få det bättre med mig själv. I slutendan har det varit värdt det.

Vi åker snart. Lådorna som för några minuter sen sto på golvet, är borta. Flyttbilen har varit her och häntat alla våra greier. Lägenheten är tom. Jag kommer ihåg dagen då vi flyttade hit. Vi var så glada. Så stolt över att äga ett så snygt hem.

Nu skal vi bara städa det sista så åker vi till ett av stans hotel. Det er nestan lite overkligt. Göteborg kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Men jag kommer tillbaks. Redan i feburari är det dags för nesta kurshelg.
Tills nästa gång: Hejdå….