Jeg sitter hjemme i sofaen. Klokka er halv ti og jeg har akkurat pratet med D på telefonen. Akkurat da hører jeg et kraftig smell. Jeg reiser meg og går mot vinduet. Det er trikken som har kollidert med en lastebil. Fronten på trikken er trykt inn. Alle passasjerer stormer ut av dørene. Det ser ut som det har gått bra med de fleste. Stemningen er ganske rolig. 10 minutter etterpå hører jeg sirener og plassen foran vår leilighet fylles opp av flere ambulanser, politibiler og brannbiler. Det står mange mennesker rundt og flere tar fram kameraet og tar bilde.
Jeg leser på nettavisene at det er tre som har blitt sendt til sykehus med skader.
Selv om det gikk forholdsvis bra, synes jeg at det var en skremmende opplevelse. Det viser hvor fort ulykken kan være ute. Bare i løpet av et lite sekund kan verden se annerledes ut.
Ta vare på hverandre og nyt dagen!