Har du lagt merke til den noen gang? Intuisjonen?

Foto: Hanne

Den lille stemmen i magen som kanskje sier; neineinei i samme øyeblikk som du hører det kommer et ja ut av din munn. Som setter seg som et ubehag i kroppen som du ikke klarer å forklare.
Eller kanskje sier den; jeg har lyst til… jeg trenger… jeg vil….
men det er så svakt at du kanskje ikke forstår hva det er. Hører du den av og til? Hva gjør du da? Har du noen gang tatt en avgjørelse eller handlet ut i fra magefølelsen? Hvordan var det? Hvordan føltes det?

Det er litt rart. Vi vet alltid selv best hva vi vil og hva vi trenger, men hva skal til å for å gjøre noe med det? Hva skal til for å ingnorere alle de tankene om hva andre kommer til å si og hvordan de kommer til å reagere. Hvorfor er det så viktig? Hvilken betydning har det for deg at du gjør hva som er best for deg selv?

Jeg legger merke til min magefølelse oftere enn før. Jeg ser at det er lett at tankene tar over og forteller meg at, det klarer du aldri, det kan du ikke, bare gi opp. Jeg skal ignorere den. Tankene skal ikke få styre hva jeg vil gjøre. Jeg vet jo ikke om jeg liker det før jeg har prøvd. Og om det ikke passer meg, ja hva så? Da vet jeg i hvertfall det og slipper å bruke energi på å tenke på om jeg skal gjøre det eller ikke.

Hva har du lyst til? Neste gang du får en idé, glem den stemmen i hodet som sier at du ikke kan klare det. Prøv! Det er verdt et forsøk.

Du vet ikke hvor mye fantasi du har før du har begynt å bruke den

Jostein Gaarder

